Σχετικά με εμάς

Ιδιοκτήτης γκαλερί: Γιώργος Μπιτζίνης Καλλιτεχνική Διευθύντρια : Εύη Παντελέων, ζωγράφος ΑΣΚΤ

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2011

ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗ ΜΠΑΚΙΡΤΖΗ






Φωτογραφίες από την έκθεση


































BIOΓΡΑΦΙΚΟ:ΣΟΦΙΑ ΙΩΑΝΝΗ ΜΠΑΚΙΡΤΖΗ, ζωγράφος

Γεννήθηκε το 1970 στην Νέα Πέραμο Αττικής
Σπουδές: Τριετής κύκλος σπουδών του τμήματος <<Γραφιστών>> του κλάδου Εφαρμοσμένων Καλών Τεχνών του Αθηναϊκού Καλλιτεχνικού και Τεχνολογικού Ομίλου (ΑΚΤΟ)

Απόφοιτη του Γ΄ Εργαστηρίου του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ


Ομαδικές Εκθέσεις:
2009 7ο Ετήσιο Εθνικό Φεστιβάλ Τεχνών και Διαγωνισμός Καλών Τεχνών , toutch - Επαφή , << ΡΥΘΜΟΙ>>, Δημοτική Πινακοθήκη , Δήμος Αγίου Νικολάου , Κρήτη
2010 Έκθεση μινιατούρας, Αίθουσα Τέχνης Athos Palace Hotel,
Χαλκιδική ( με την Διεθνή Εταιρεία Λόγου και Τέχνης,προσφορά
στην Ελληνική Εταιρεία για την Σκλήρυνση κατά Πλάκας)
2010 << Γωνιές της Θεσσαλονίκης>>, Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης
Δημοτική Πινακοθήκη .
2010 <<Κορινθία 2010>> , Πανελλήνια Εικαστική Ομαδική Έκθεση,
Λυσίππειο Πνευματικό Κέντρο , Κόρινθος.

2011 Ομαδική Έκθεση Αποφοίτων του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., Αποθήκη 9 Λιμάνι Θεσσαλονίκης.

Διακρίσεις: Β΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΖ΄ ΔΗΜΗΤΡΙΑ




Short Curriculum Vitae
SOFIA IOANNI BAKIRTZI, painter

She was born in 1970 in Nea Peramos Attikis
She studied in 3rd Studio of Painting and is a graduate of the Shool of Visual Arts of the faculty of Fine Arts, Aristotle University of Thessaloniki

Group exhibitions:
2009 7th Annual National Festival Arts and Competition Fine Arts,
<>, Demotic Gallery , Agios Nikolaos, Krete.
2010 Miniature exhibition, Art's room Athos Palace Hotel, Halkidiki.
2010 << Places of Thesaloniki>> , Historical Center,
Demotic Gallery city of Thesaloniki
2010 << Korinthia 2010 >>,Panhellenic group exhibition, Lisippio
Center, Korinthos

Awards: Β΄ Award at ΚΖ΄ Dimitria, city of Thesaloniki


ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ
ΣΟΦΙΑ ΙΩΑΝΝΗ ΜΠΑΚΙΡΤΖΗ
ΑΚ.ΕΤΟΣ: 2010 - 2011
Γ΄ ΕΡΓΑΣΤ.: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΚΑΤΖΟΥΡΑΚΗΣ


ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ

Το θέμα το οποίο διαπραγματεύομαι την παρούσα χρονική περίοδο είναι το παιχνίδι με τα χέρια. Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη όλα τα ζώα ( αυτά που ζουν) πρώτη τους αίσθηση έχουν την αφή (Περί Ψυχής).
<<Η δε χειρ έοικεκ είναι ούχ εν όργανο άλλα πολλά>>( Αριστοτέλης).

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ.
Οι κινητικές δυνατότητες του άκρου του χεριού το οποίο είναι ένα πολύπλοκο εργαλείο είναι τεράστιες και έχει αναπτυχθεί σε αυτόν τον βαθμό μόνο στον άνθρωπο. Η αφή είναι ιδιαίτερα αυξημένη σε σημεία όπως οι άκρες των δαχτύλων. Αποτελούνται από υψηλή πυκνότητα υποδοχέων και αντίστοιχα μεγαλύτερο από το υπόλοιπο σώμα αριθμό αρτηριακών νευρών. Οι νευρώνες του κινητικού φλοιού ελέγχουν τους μυς του βραχίονα και κινούν τα δάχτυλα.
Τα χέρια έχουν την δική τους γλώσσα η οποία είναι πλούσια σε διαβαθμίσεις. Οι χειρονομίες αντανακλούν πιο άμεσα από την γλώσσα την σκέψη , την αντίληψη και την κουλτούρα μας. Σύμφωνα με τον ψυχογλωσσολόγο David Mc Neill οι λέξεις και οι χειρονομίες είναι δυο αντίθετοι πόλοι που συμπληρώνουν ο ένας τον άλλο.
Τα δάχτυλα είναι ανεξάρτητα από την δύναμη της βαρύτητας, είναι πιο ευκίνητα και πιο εύκαμπτα σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα. Τα χέρια είναι εκφραστικό μέσο και μπορούν να διαβαστούν ψυχολογικές διακυμάνσεις. Υπάρχουν άπειρες καθημερινές χειρονομίες με συμβολικό χαρακτήρα, δίνουμε πληροφορίες, χειρονομίες πρακτικές και έκφρασης. Είναι το μέρος εκείνο του σώματος με το οποίο ασχολείται ο άνθρωπος από την εμβρυακή του ηλικία, πρώτα αυτό παρατηρεί, και με αυτό επικοινωνεί. Από τα χέρια ενός ανθρώπου μπορείς να κατανοήσεις την κοινωνική και οικονομική του κατάσταση , την ηλικία του, τον τρόπο ζωής του.
ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ( ΣΥΝΤΟΜΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ)
Τα χέρια στην αρχαιοελληνική γλυπτική είναι χέρια ως φορέας , ως προσφορά, ώς ζύγιασμα ώς ισορροπία. Με τα χέρια μπορώ να καταλάβω τα όρια μου να ισορροπήσω την ζωή μου.
Στα αρχαιοελληνικά επιτύμβια , τα χέρια υποδηλώνουν συναισθήματα, χαϊδεύουν, ακουμπούν , αποχαιρετούν.
Στην Βυζαντινή τέχνη είναι μορφή , περιεχόμενο,και σύμβολο. (π.χ δισυπόστατο τρισυπόστατο). Τα βυζαντινά χέρια δέχονται, προσφέρουν, ελεούν, κρατούν υπερβατικές έννοιες,θρηνούν , ευλογούν.
Στην Αναγέννηση τα χέρια είναι συναίσθημα και συνθετικά στοιχεία. Έχουν αφηγηματικό χαρακτήρα.
Ο Rossetti ζωγραφίζει τα χέρια αιθέρια και φιλάρεσκα.
Ο εξπρεσιονισμός που επεμβαίνει καταλυτικά στην φόρμα κατασπαράζει την σαφήνεια των χεριών.
Ο Van Gogh δείχνει τα χέρια ταλαιπωρημένα και παραμορφωμένα απο τον χρόνο και την σκληρή δουλειά και ο Picasso απομακρινόμενος από την φυσική απεικόνιση των χεριών τα παραμορφώνει θέλοντας να δείξει τον πόνο και την αγωνία του.
Η επιλογή της προσέγγισης των χεριών μέσω του παιχνιδιού δεν είναι τυχαία. Είναι η απόπειρα κυριαρχίας πάνω σε μια δύσκολη κατάσταση. Όπως λέει και ο Freud , το παιχνίδι είναι σημαντικό γιατί απηχεί στις προσπάθειες του ατόμου να συμφιλιωθεί με τα συγκινησιακά του βιώματα. Είναι η γέφυρα μεταξύ εσωτερικής και εξωτερικής πραγματικότητας. Το παιχνίδι λειτουργεί καθαρτικά και απελευθερώνει το άτομο από το βάρος των εντάσεων που δημιουργούν οι πραγματικές καταστάσεις. Επίσης σύμφωνα με την θεωρία της πλεονάζουσας ενεργητικότητας, η ενεργητική εκτόνωση επιφέρει ηρεμία και ο Alder υποστηρίζει ότι με το παιχνίδι επιτυνχάνεται η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης του ατόμου. O κόσμος που κατασκευάζεται στο παιχνίδι είναι στα μέτρα του εγώ και αυτό επιφέρει ψυχική ανακούφιση.( Piaget)

Κατά την πρώτη φάση δημιουργήθηκαν περίπου 20 σχέδια διαστάσεων 50Χ70 με μολύβι όπου εικονίζονται παιχνίδια με τα χέρια τα περισσότερα γνωστά σε όλους μας από την παιδική μας ηλικία,σε κλίμακα ελάχιστα μικρότερη του φυσικού μεγέθους.
Η αίσθηση της στατικότητας αυτών, με οδήγησε σε 40 περίπου σχέδια διάστασης Α4 . Χρησιμοποιήθηκε πλαστικό χρώμα που χύθηκε στην επιφάνεια του χαρτιού και με κίνηση των δακτύλων (κλέβω, μαζεύω, τινάζω κ.οκ.) διαφορετική και επαναλαμβανόμενη κάθε φορά , έλαβα το ζητούμενο αποτέλεσμα.Η κίνηση περιορίζεται μόνο στα δάχτυλα και τον καρπό.
Κατά την τρίτη φάση δημιουργήθηκαν περισσότερα από 20 σχέδια , εκ των οποίων τα 4 είναι διαστάσεων 1.50Χ1.50μ , και τα υπόλοιπα 1.50Χ2.50μ . Σε κάθε δάχτυλο προσαρμόστηκε ένα παστέλ.
Σε αυτά η κίνηση ξεκινά από τα δάχτυλα και επεκτείνεται σε όλο το σώμα. Το αποτέλεσμά τους προέρχεται από την επανάληψη μιας προεπιλεγμένης κίνησης. Το σώμα σε ορισμένα παραμένει στατικό , σε άλλα κινείται οριζόντια και σε άλλα κάθετα. Τα δάχτυλα άλλοτε είναι άκαμπτα και άλλοτε εν κινήσι. Υπάρχουν σχέδια που πραγματοποιήθηκαν σε όρθια , σε καθιστή, και σε γονατιστή στάση. Το χέρι γίνεται μια παραγωγική μηχανή η οποία παράγει εικόνα και ήχο.
Μέσα σε αυτά είναι εμφανής και η ύπαρξη του κορμού , όπου άλλοτε παρουσιάζεται με την μορφή μικρής λευκής ταινίας άλλοτε μεγάλου λευκού κενού ή και περισσότερο μαυρισμένης περιοχής. Η λευκή επιφάνεια δεν είναι απλά φόντο αλλά ένα πλαστικά ισότιμο συνθετικό μέρος. Μελετάται το μέγιστο και το ελάχιστο άνοιγμα των χεριών σε σχέση με το σώμα, καθώς επίσης και το αποτέλεσμα της απόστασης που τοποθετείται το σώμα από την επιφάνεια του χαρτιού.
Οι φόρμες που δημιουργούνται είναι αυτοπαθείς και διαμορφώνονται εξαιτίας μιας συγκεκριμένης δικής μου συμπεριφοράς η οποία είναι ηθελημένη και σκόπιμη, και δεν αναφέρονται σε αντικείμενα του αισθητού κόσμου.
Όλη αυτή η διαδικασία δεν είναι μια απλή καταγραφή της κίνησης αλλά είναι άμεσα επηρεασμένη από την ύπαρξη εξωτερικών παραγόντων, και εσωτερικών δονήσεων που αυτοί δημιουργούν.
Μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία δημιουργείται μια πραγματικότητα με τους δικούς μου όρους. Δεν αποσκοπεί να αυξήσει την χαρά, να απαλύνει τον πόνο ή να διώξει τον φόβο, αλλά επιδιώκει να διαμορφώσει ένα πλάισιο επικοινωνίας όπως όλα τα παιχνίδια άλλωστε.-


Χορηγός της έκθεσης: ΟΙΝΟΠΟΙΑ ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΚΟΛΦΙΝΟΠΟΥΛΟΣ,ζωγράφος. Έργα προς διάθεση

Βιογραφικό Σημείωμα

Ο Αντρέας Γκολφινόπουλος είναι Ζωγράφος και Ομότιμος Καθηγητής του τμήματος Διακοσμητικής της Σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών του Ανωτάτου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της Αθήνας. Αποφοίτησε με διπλώματα Ζωγραφικής και Κεραμικής από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1970), και διπλώματα Γλυπτικής και Κεραμικής από το Middlesex University του Λονδίνου (1973).
Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Καλών Τεχνών της Ελλάδας.
Εργάζεται στην Αγία Παρασκευή και στην Λυκοποριά Κορινθίας.

ΒΡΑΒΕΙΑ:


* 1973 Ειδική διάκριση στο διαγωνισμό "Ο Π. Βυζάντιος και οι νέοι καλλιτέχνες" - Αθήνα
* 1970 Πρώτο Βραβείο από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας



ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ:


* 2008 Δημοτική Πινακοθήκη - Κόρινθος
* 2007 Αίθουσα Τέχνης Άνεμος - Κηφισιά
* 2006 Γκαλερί TITANIUM - Αθήνα
* 2000 Πινακοθήκη Δήμου Κορίνθου
* 1999 Αίθουσα Τέχνης Κρεωνίδης - Αθήνα
* 1995 Γκαλερί Μπεχράκη - Αθήνα
* 1993 Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
* 1991 Γκαλερί Μπεχράκη - Κόρινθος
* 1989 Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
* 1988 Γκαλερί Μπεχράκη - Κόρινθος
* 1987 Αίθουσα Τέχνης Άνεμος - Κηφισιά
* 1986 Γκαλερί Μπεχράκη - Κόρινθος
* 1985 Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
* 1984 Γκαλερί Μπεχράκη -Κόρινθος
* 1983 Γκαλερί Dada - Αθήνα
* 1982 Γκαλερί Dada - Αθήνα
* 1981 Γκαλερί Κρατικού Πανεπιστημίου South-West - Τέξας, Η.Π.Α.
* 1980 Γκαλερί Dada - Αθήνα
* 1979 Γκαλερί E.A.S.T. - Αθήνα
* 1976 Γκαλερί Κρεωνίδης - Αθήνα
* 1975 Γκαλερί Ώρα - Αθήνα
* 1974 Γκαλερί Θόλος - Αθήνα
* 1973 Γκαλερί Ansdell - Λονδίνο



ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ:


* 1999 Γκαλερί Κρατικού Κολεγίου Pasadena - Καλιφόρνια, Η.Π.Α.
* 1973 Building Centre - Λονδίνο, Αγγλία
* 1971 Olympia - Λονδίνο, Αγγλία
* 1968 Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών - Ίμπιζα, Ισπανία



ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΟΜΑΔΙΚΕΣ:


* 1997 "Εικαστικό Αφιέρωμα" στο Γκάζι, για τα 20 χρόνια της ΠαΠοΚ - Αθήνα
* 1984 Συμμετοχή στην έκθεση "Τάσεις 74-84" - Αθήνα
* 1982 Συμμετοχή στην έκθεση Νέων Ελλήνων Ζωγράφων για το διαγωνισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης - Αθήνα
* 1973 Συμμετοχή στη 12η Πανελλήνιο Έκθεση στο Ζάππειο - Αθήνα
* 1973 Συμετοχή στο διαγωνισμό "Ο Π. Βυζάντιος και οι νέοι καλλιτέχνες" - Αθήνα
* 1969 Συμμετοχή στη 10η Πανελλήνιο Έκθεση στο Ζάππειο - Αθήνα
* 1968 Συμμετοχή σε έκθεση στο Βρετανικό Συμβούλιο - Αθήνα
* 1967 Συμμετοχή σε Έκθεση στην Ελληνο-Αμερικανική Ένωση - Αθήνα
* 1967 Συμμετοχή στην 9η Πανελλήνιο Έκθεση στο Ζάππειο - Αθήνα



ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ:


* 2010 Ζωγραφική για την οικία Γεωργίου και Δήμητρας Σταματάκη στην Πεντέλη Αττικής
* 2009 Ανάγλυφο με χυτό αλουμίνιο για την οικία Γεωργίου και Δήμητρας Σταματάκη στην Πεντέλη Αττικής
* 2000 Μελέτη για την οικία Βασίλη και Λίτσας Αντωνιάδη στο Μελίσσι Κορινθίας
* 1998 Μνημείο "Αιώνιας θυσίας και αγάπης για τον άνθρωπο" στο Δήμο Ευρωστίνης Κορινθίας
* 1994 Μνημείο "Άσπρο Κυπαρίσσι" στο Δήμο Ευρωστίνης Κορινθίας
* 1993 Δύο αετώματα για κοινοτικό κατάστημα του Δήμου Ευρωστίνης Κορινθίας
* 1991 Διακοσμητικές συνθέσεις με χρωματιστά γυαλιά για ιδιωτικό χώρο στην Καισαριανή
* 1978 Μελέτη για διακοσμητική τοιχογραφία σε πολυκατοικία στην Αντίκυρα Βοιωτίας
* 1976 Μελέτη για ανάγλυφες διακοσμητικές παραστάσεις για ιδιωτικό χώρο στο Μαρούσι
* 1975 Ζωγραφική σύνθεση με τίτλο "Πιθανότητες" στην Έδρα Λογισμού των Πιθανοτήτων και Στατιστικής στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου
* 1970 Δύο κεραμικές διακοσμητικές συνθέσεις σε πολυκατοικία στον Πειραιά
* 1969 Ζωγραφική πάνω στις μάσκες των έργων "Λυσιστράτη" και "Οιδίπους" για το θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν, που παίχτηκαν στο Aldwych Theatre του Λονδίνου



ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ - ΚΡΙΤΙΚΕΣ:


* 2008 Μεγακλής Ρογκάκος - "Η ΛΥΚΟΠΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ" (κατάλογος έκθεσης)
* 2007 Μεγακλής Ρογκάκος - "ΤΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ"
* 2007 Λένα Κοκκίνη - "Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΡΕΑ ΓΚΟΛΦΙΝΟΠΟΥΛΟΥ" (κατάλογος έκθεσης)
* 2006 Γιάννης Κολοκοτρώνης - "Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΒΙΩΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ" (κατάλογος έκθεσης)
* 2006 Μπία Παπαδοπούλου - "ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΕΤΑΛΛΑΞΗΣ" (κατάλογος έκθεσης)
* 2000 Μάρκου Ρόη - ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΗ ΠΟΡΕΙΑ, αρ. τεύχους 24, σ. 12
* 2000 Χιώτη Γιώτα - ΠΡΩΙΝΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, 21/1/2000, σ. 14
* 2000 Μπεχράκη Παυλίνα - ΖΩΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, 7/1/2000, σ. 18
* 2000 Έργα και Ιδέες - ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ, 8/1/2000, σ. 43
* 2000 Εικαστικά - ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 8/1/2000
* 2000 Μπεχράκη Παυλίνα - ΖΩΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, 7/1/2000, σ. 16
* 1999 Μπεχράκη Παυλίνα - ΖΩΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, 28/12/1999, σ. 18
* 1999 Μπεχράκη Παυλίνα - ΖΩΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, 15/12/1999, σ. 18
* 1999 Μπεχράκη Παυλίνα - ΖΩΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, 15/12/1999, σ. 14
* 1999 Τσιλιμίδου Μαρία - ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ, 10/1/1999
* 1999 Προτάσεις - ΙΣΟΤΙΜΙΑ, 10/1/1999, σ. 22
* 1999 Αποστολοπούλου Μάνια - ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ, 10/1/1999
* 1999 Εικαστικά - ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 7/1/1999
* 1999 Εικαστικά - ΚΕΡΔΟΣ, 9/1/1999
* 1999 Εικαστικά - Ο ΛΟΓΟΣ, 7/1/1999
* 1999 Εικαστικά - DIVA, Φεβρουάριος 1999
* 1999 Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν - LIVING, Φεβρουάριος 1999
* 1999 Βιργινία Κατσούνα - DIVA, Ιανουάριος 1999
* 1998 Μπία Παπαδοπούλου - "ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΟΡΑΜΑΤΑ" (κατάλογος έκθεσης)
* 1998 Νίκος Χολέβας - "ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ Α. ΓΚΟΛΦΙΝΟΠΟΥΛΟΥ" (κατάλογος έκθεσης)
* 1993 Εικαστικά - ΕΝΑ, Μάρτιος 1993
* 1993 Εικαστικά - ΕΙΚΟΝΕΣ, 30/3/1993, σ. 31
* 1993 Χρ. Χρήστου - ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ. Μάρτιος 1993
* 1992 Μπία Παπαδοπούλου - "ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΔΡΟΜΟΥ" (κατάλογος έκθεσης)
* 1992 Χρ. Χρήστου - "Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ Α. ΓΚΟΛΦΙΝΟΠΟΥΛΟΥ" (κατάλογος έκθεσης)
* 1989 Εικαστικά - ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ, 16/4/1989
* 1989 Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν - ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 7/4/1989, σ. 2
* 1989 Μαρία Μαραγκού - ELLE, Απρίλιος 1989
* 1989 Στέλιος Λυδάκης - ΒΡΑΔΥΝΗ, 4/4/1989
* 1987 Βιβή Βασιλοπούλου - "ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ" (κατάλογος έκθεσης)
* 1987 Πολιτισμός-Τέχνες - Η ΠΡΩΤΗ, 16/3/1987, σ. 27
* 1987 ΕΙκαστικά - Η ΕΒΔΟΜΗ, 22/3/1987, σ. 45
* 1986 Αργύρης Κατούφας - ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ, 25/2/1986
* 1985 Μάνος Στεφανίδης - "ΕΚΔΟΧΕΣ 'ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ' ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΤΟΥ Α. ΓΚΟΛΦΙΝΟΠΟΥΛΟΥ" (κατάλογος έκθεσης)
* 1985 Χ. Καμπουρίδης - ΤΑ ΝΕΑ, 31/9/1985
* 1985 Χ. Καμπουρίδης - ΤΑ ΝΕΑ, 7/10/1985
* 1985 Βιβή Βασιλοπούλου - ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, Δεκέμβριος 1985
* 1981 THE UNIVERSITY STAR (Τέξας, Η.Π.Α.), 1/10/1981
* 1981 SAN MARCOS DAILY RECORD (Τέξας, Η.Π.Α.), 5/10/1981
* 1981 SAN ANTONIO EXPRESS (Τέξας, Η.Π.Α.), 8/10/1981
* 1981 Spotlight - NEW BRAUNFELS (Τέξας, Η.Π.Α.), 22/10/1981
* 1981 SAN MARCOS DAILY RECORD (Τέξας, Η.Π.Α.), 7/10/1981
* 1981 SAN MARCOS DAILY RECORD (Τέξας, Η.Π.Α.), 23/9/1981
* 1981 LIGHT SAN ANTONIO (Τέξας, Η.Π.Α.), 30/9/1981
* 1981 SEGUIN GAZETTE (Τέξας, Η.Π.Α.), 30/9/1981
* 1980 Εκθέσεις - ΤΟ ΒΗΜΑ, 2/12/1980
* 1980 Εικαστικά - ΤΑ ΝΕΑ, 22/12/1980
* 1980 Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν - ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 14/12/1980
* 1980 Ελένη Παλλάντιου - ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ, 10/12/1980
* 1980 Εξώφυλλο - ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ, 8/6/1980, αρ. τεύχους 138
* 1980 Εικαστικά - ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ, 23/3/1980, αρ. τεύχους 127
* 1976 Ντιάνα Αντωνακάτου - ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ, 10/11/1976
* 1976 Εφη Ανδρεάδη - ΤΑ ΝΕΑ, 13/11/1976
* 1976 Βεατρίκη Σπηλιάδη - ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 11/11/1976
* 1976 Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν - ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 18/11/1976
* 1976 Εκθέσεις - Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ, 20/11/1976
* 1974 Στέλιος Λυδάκης - ΒΡΑΔΥΝΗ, 2/7/1974
* 1976 Εικαστικά - ΤΑ ΝΕΑ, 4/7/1974
* 1974 Βεατρίκη Σπηλιάδη - ΖΥΓΟΣ, Μάιος-Ιούνιος 1974, αρ. τεύχους 8
* 1974 Ντιάνα Αντωνακάτου - ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 9/7/1974
* 1973 Εικαστικά - ΤΑ ΝΕΑ ΛΟΝΔΙΝΟΥ, 16/2/1973, σ. 7
* 1973 Εκθέσεις - ΤΑ ΝΕΑ, 3/3/1973
* 1970 Κ. Μεραναίος - ΤΟ ΒΗΜΑ, 16/6/1970
* 1968 Κ. Μεραναίος - ΤΟ ΒΗΜΑ, 20/4/1968
* 1967 Έφη Ανδρεάδη - ΤΑ ΝΕΑ, 9/4/1967
* 1967 Τώνης Τσιρμπίνος - ΒΡΑΔΥΝΗ, 7/4/1967
* 1967 Μ. Παρασκευαΐδης - ΤΑ ΝΕΑ, 23/3/1967



ΣΥΛΛΟΓΕΣ, ΜΟΥΣΕΙΑ, ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΕΣ:


* Εθνική Πινακοθήκη Αθήνας
* Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Θεσσαλονίκης
* Υπουργείο Πολιτισμού και Επιστημών
* Δημοτική Πινακοθήκη Κορίνθου
* Ελληνική Πρεσβεία στο Λονδίνο
* Αμερικανικό Κολλέγιο της Ελλάδος, Αθήνα
* Τράπεζα Nova Scotia, Αθήνα
* Συλλογή Χάρη Αντωνίου
* Συλλογή Θ. Βενετσιάνου
* Συλλογή Ίωνα Βορρέ
* Συλλογή Μιχάλη Γκιόκα
* Συλλογή Γεωργίου Κωστόπουλου
* Συλλογή Γεωργίου Σταματάκη

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΖΩΓΡΑΦΟΙ. ΕΡΓΑ ΠΡΟΣ ΔΙΑΘΕΣΗ

Έργα προς διάθεση ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ, με ιδιαίτερες τιμές:

Γκίκας, Βολανάκης, Χριστοφόρου, Πράσινος, Σπαθάρης, Ζούνη, Τσόκλης, Παύλος, Φασιανός, Μυταράς, Σταθόπουλος, Καράς, Μακρουλάκης, Δρούγκας, Μανωλίδης, Πανταλέων, Γέρος, Σπεράντζας, Στεφάνου, Σόρογκας, Σάμιος, Γεωργίου, Περβολαράκης, Κανά, Ροϊλού, Φειδάκης ,  Μιχαήλ Οικονόμου, Τσαρούχη, Βασιλείου, Γαΐτη, Εγγονόπουλου,  Μόραλης, Τέτσης, Ακριθάκης,  Δέρπαπα, Κόττη, Πανιάρας, Βρυζάκης, Λύτρας, Παρθένης, Μαλέας, Παπαλουκάς, Κόντογλου,  Ζούνη, Πρέκας κ.α.

Ενδεικτικά:




27. ΓΚΙΚΑΣ  1957
26. ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ 56Χ56 
25. ΓΚΙΚΑΣ_50χ115 1980
24. ΜΟΡΑΛΗΣ, 45x40cm. ΕΠΩΛΗΘΗ

23. ΚΟΚΚΙΝΙΔΗΣ, (70χ80cm,) ΕΠΩΛΗΘΗ
22. ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΟΚΛΗΣ Το δεντρο (50x35cm) ΕΠΩΛΗΘΗ

21. ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΟΚΛΗΣ Τα βράχια (123x150cm) μικτη τεχνική ,και η ουσιαστική διάφορα είναι ότι οι πέτρες δεν είναι πέτρες από τον ίδιο, άλλα φτιαγμένες με την βοήθεια τεχνικού μέσου (Ρητίνης)
20. ΑΚΡΙΘΑΚΗΣ, 50χ70cm , Ακρυλικο



19. MYΤΑΡΑΣ Δ.
ΓΥΝΑΙΚΑ
Λάδι σε μουσαμά
70Χ100cm
Υπογεγραμμένο επάνω αριστερά
ΕΠΩΛΗΘΗ






18. MYΤΑΡΑΣ Δ.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ Ο ΑΕΤΟΣ
60Χ80cm
Υπογεγραμμένο κάτω δεξιά
Μεταξοτυπία

Μυταράς Δημήτρης ( Έλληνας, γ. 1934)
Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με δασκάλους τους Σπύρο Παπαλουκά και Γιάννη Μόραλη και
σκηνογραφία στο Παρίσι στην École des Arts Decoratifs. Διαθέτει εξαίρετες σχεδιαστικές ικανότητες και έχει διαμορφώσει προσωπικό και
αναγνωρίσιμο ύφος. Η ανθρώπινη μορφή αποτελεί το κύριο θεματολογικό υλικό των συνθέσεών του. Στο έργο του είναι έκδηλος ένας
αφαιρετικός εξπρεσιονισμός. Εικαστικός δημιουργός με πολυδιάστατη δραστηριότητα και επίδοση σε πολλούς τομείς. Έργα του βρίσκονται
στην Εθνική Πινακοθήκη, την Πινακοθήκη του Δήμου Ρόδου, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη, και σε πολλές
άλλες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.




20. Φασιανός Αλέκος ( Έλληνας, γ .1935), 18Χ30cm Μεταξοτυπία

Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη και στην Ecole des Beaux-Arts στο Παρίσι.
Υιοθέτησε ένα πολύ προσωπικό ύφος, με χοντρές χρωματιστές μορφές και διακοσμητικά μοτίβα που έχουν να κάνουν άλλοτε με το μύθο
της ελληνικότητας και άλλοτε με τον προσωπικό του μύθο. Χαρακτηριστικό του είναι η μαεστρία και η ευκολία με την οποία χειρίζεται όλα
τα μέσα και όλες τις τεχνικές. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα του
βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη, την Πινακοθήκη Αβέρωφ, στις Πινακοθήκες Δήμου Αθηναίων και Δήμου Ρόδου, στο Μακεδονικό
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη, στο Musee d’ Art Moderne, Παρίσι καθώς και σε πολλές άλλες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.


17. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ, 45Χ55


16. ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ Β. 50 Χ40



15. ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ Β. 50Χ40


14. ΡΟΥΣΛΑΝ ΣΟΥRITUdze 50x50. ΕΠΩΛΗΘΗ



13. ΚΑΛΦΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΣ, 70Χ60


12. ΓΚΙΚΑΣ, 30Χ45. ΕΠΩΛΗΘΗ


11. ΓΚΙΚΑΣ, 30Χ45

Ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας γεννήθηκε στην Αθήνα στις 26 Φεβρουαρίου 1906. Μαθητής του Παρθένη στην Αθήνα, έφυγε για το Παρίσι, όπου σπούδασε Γαλλική Φιλολογία και Αισθητική στη Σορβόνη, και Ζωγραφική και Χαρακτική στην Academie Ranson με δασκάλους τον Bissiere και τον Δ. Γαλάνη. Πραγματοποιεί την πρώτη του έκθεσηστο Παρίσι το 1923 και στη συνέχεια συμμετέχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις. Η πρώτη του ατομική έκθεση οργανώνεται το 1927 στο Παρίσι στην Galerie Percier, και παρουσιάζεται από τον Maurice Ranyal. Στην Αθήνα εκθέτει για πρώτη φορά το 1928, με τον γλύπτη Μιχ. Τόμπρο.

Στα 1935-1937 ο Γκίκας συνεργάζεται με τον Δημ. Πικιώνη, τον Τ. Παπατζώνη και τον Σ. Καραντινό στην έκδοση του περιοδικού Το Τρίτο Μάτι. Το 1941 εκλέγεται καθηγητής στην έδρα του Σχεδίου της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, όπου και δίδαξε έως το 1958. Το 1972 εκλέγεται τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθνών και το 1986 επίτιμο μέλος της Royal Academy of Arts του Λονδίνου. Ανακηρύσσεται επίτιμος διδάκτωρ της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1982) και επίτιμος διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (1991).

Περισσότερες από 50 εκθέσεις του καλλιτέχνη έχουν οργανωθεί κατά καιρούς στην Αθήνα, το Παρίσι, Λονδίνο, Γενεύη, Βερολίνο, Ν. Υόρκη κ.α. Έργα του Γκίκα βρίσκονται σε πολλές ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και σε μουσεία, όπως στο Musee d’ Art Moderne - Παρίσι, στην Tate Gallery - Λονδίνο, στο Metropolitan Museum of Art - Ν. Υόρκη, στην Εθνική Πινακοθήκη των Αθηνών κ.α. Με τη δωρεά το Ν. Χ. Γκίκα στο Μουσείο Μπενάκη του σπιτιού και του ατελιέ του, μαζί με όσα έργα είχε διατηρήσει στην προσωπική του συλλογή, δημιουργήθηκε το 1990 η Πινακοθήκη Γκίκα, που λειτουργεί ως παράρτημα του Μουσείου.



10. Τσαρούχης Γιάννης ( Έλληνας, 1910-1989), ΔΕΝ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ
ΓΥΝΑΙΚΑ
Υπογεγραμμένο κάτω δεξιά
Παστέλ και μολύβι σε χαρτί, 56Χ70cm

Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, με δασκάλους τους Κωνσταντίνο Παρθένη και Επαμεινώνδα
Θωμόπουλο, μαθητεύοντας παράλληλα και κοντά στον Φώτη Κόντογλου που τον επηρέασε βαθιά στη μετέπειτα διαμόρφωση της
αντίληψης του, για την ανανέωση της παραδοσιακής ζωγραφικής. Στα έργα του συνδύασε το μοντερνισμό με την παράδοση, το ρεαλισμό
με τον ιδεαλισμό, τον παγανισμό με τις βυζαντινές απηχήσεις, τα δυτικά τεχνοτροπικά ρεύματα με τα ανατολίζοντα χαρακτηριστικά. Τα
θέματα της ζωγραφικής του περιλαμβάνουν πορτρέτα, γυμνά, τοπία και πολλές απόψεις ελληνικών σκηνών από την καθημερινή ζωή.
Εργάστηκε επίσης στο θέατρο, δημιουργώντας σκηνικά και κουστούμια για πολλές παραστάσεις. Έργα του βρίσκονται στην Εθνική
Πινακοθήκη, στην Πινακοθήκη Δήμου Ρόδου, στη συλλογή Λεβέντη, στο Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τράπεζας, στην Εθνική Τράπεζα, στην
Τράπεζα της Ελλάδος και σε πολλές ιδιωτικές συλλογές.



7. ΓΛΙΑΤΑΣ 72Χ60


6. ΛΕΥΚΑΔΙΟΣ Απόστολος, ( Έλληνας, 1910-1979), 97Χ68cm
Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με δασκάλους τους Δημήτρη Γερανιώτη, Επαμεινώνδα Θωμόπουλο, Σπύρο
Βικάτο και Γεώργιο Ιακωβίδη. Φιλοτέχνησε θαλασσογραφίες, νεκρές φύσεις, ανθογραφίες, τοπία, συνθέσεις, και αγιογραφίες. Παρουσίασε
έργα του στην Αθήνα, στο Άργος, και στο Ναύπλιο.



5. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ, 87Χ70


4. ΓΛΙΑΤΑΣ, 75Χ95


3. ΝΤΟΡΗΣ, 85Χ65


2. ΝΤΟΡΗΣ, 66Χ86cm


1. ΧΥΤΗΡΗΣ, 60Χ50cm