Σχετικά με εμάς

Ιδιοκτήτης γκαλερί: Γιώργος Μπιτζίνης Καλλιτεχνική Διευθύντρια : Εύη Παντελέων, ζωγράφος ΑΣΚΤ

Δευτέρα 6 Ιουλίου 2020

ΞΕΝΙΑ ΑΡΑΠΑΚΗ, Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής




Η EPsilon Art Gallery σας προσκαλεί
στην Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής της ΞΕΝΙΑΣ ΑΡΑΠΑΚΗ




Διάρκεια έκθεσης :

16 Ιουλίου έως 8 Αυγούστου 2020


Ωράριο έκθεσης:

Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 18:30 - 20:30
Σάββατο 11:00 - 13:00



Επιμέλεια έκθεσης: Εύη Παντελέων

...................................................
ΕPsilon Art Gallery - Γ. Μπιτζινης, Παναγίας Γιάτρισσας 12, Λουτράκι
6977878481 (για ξενάγηση)
Περισσότερες πληροφορίες στα www.epsilonartgallery.blogspot.com www.epsilon-artgallery.com

............................................

Φωτογραφίες έργων της έκθεσης

1. Ελεύθερη πτώση Ι, Μικτή τεχνική, 100Χ50 cm, 1993

2. 
ΔΙΕΞΟΔΟΣ, Μικτή τεχνική, 100Χ50 cm, 1999

3.
Ελεύθερη πτώση ΙΙ, Μικτή τεχνική, 100Χ50, 2017

4.
Άνοιξη
Μικτή τεχνική, 100Χ50 cm, 2018 
5.
Προσέγγιση
Μικτή τεχνική, 100Χ50 cm, 2019 

6.

Beaubourg- Νυχτερινή μελωδία,
Μικτή τεχνική, 100Χ50 cm,
1988
7.
Μνήμες Ι
Μικτή Τεχνική, 120Χ80 cm, 2018
8.
Μνήμες ΙΙ,
Μικτή τεχνική, 100Χ50, 2019

9.
Δημιουργία
Μικτή Τεχνική, 120Χ80, 1987 
10.
Μνήμες ΙΙΙ
Μικτή τεχνική, 120Χ80 cm, 2019 




................................................

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ (16/8/2020)








Φωτογραφία από την συνέντευξη της ζωγράφου ΞΕΝΙΑΣ ΑΡΑΠΑΚΗ με την δημοσιογράφο Δέσποινα Μπαρδάκου στο ραδιοφωνικό σταθμό 9,84 της Αθήνας (21/7/20).
Η συνέντευξη δόθηκε με αφορμή την Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής με έργα της ζωγράφου η οποία πραγματοποιείται στην γκαλερί EPsilon Art Gallery στο Λουτράκι Κορινθίας από 16 Ιουλίου έως 8 Αυγούστου 2020.
Φωτογραφία η ζωγράφος Ξένια Αραπάκη με τον αγαπημένο της μαθητή
  Γιάννη Ευθυμιάδη, χαράκτη και λογοτέχνη












ΞΕΝΙΑ ΑΡΑΠΑΚΗ, ζωγράφος







Η Ξένια Στ. Αραπάκη γεννήθηκε στην Αθήνα και ζει στη Νίκαια του Πειραιά.

Στο εργαστήριο του Β. Βλαχόπουλου καλλιέργησε τις αισθητικές της αντιλήψεις και απέκτησε τα πρώτα εικαστικά εργαλεία που καθόρισαν στη συνέχεια σε μεγάλο βαθμό την καλλιτεχνική της ταυτότητα.

Φοίτησε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με δασκάλους τους Γ. Μαυροειδή, Π. Τέτση και Δ. Μυταρά.

 Κατά τη διάρκεια των σπουδών της έλαβε δύο υποτροφίες στην Κεραμική και απέκτησε τα πτυχία της Ζωγραφικής, της Κεραμικής και των Θεωρητικών Σπουδών.


Είναι διδάκτορας του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης. Το εικαστικό της έργο σχετίζεται κυρίως με τη ζωγραφική και χαρακτηρίζεται από αφαιρετικές συνθέσεις, αυστηρή υποκρυπτόμενη δομή που δηλώνει τη στενή σχέση της με το ελεύθερο σχέδιο, καθαρό χρωματικό φάσμα και μικτή τεχνική η οποία προσδίδει όγκο στη σύνθεση.   Έχει συμμετάσχει σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, ενώ παράλληλα έχει δημοσιεύσει άρθρα και βιβλία για την καλλιτεχνική εκπαίδευση.

……………

Xenia St. Arapaki was born in Athens and lives in Nikaia, Piraeus.
In V. Vlachopoulos studio, she cultivated her aesthetic representations and acquired those primary visual tools that have at a great extend determined her artistic identity.

She studied painting under G. Mavroidis, P. Tetsis and D. Mytaras at the Athens School of Fine Arts.
During her studies, she received two scholarships in ceramics and obtained her degrees of Painting, Ceramics and Theoretical Studies.

She holds a PhD from the Aristotle University of Thessaloniki. Her artwork is mainly related to painting. It is characterized by abstract compositions, a strict concealed structure, indicating her close relationship with freehand drawing, a pure color spectrum and a mixed technique, which gives volume to her compositions. She has participated in many solo and group exhibitions and, in addition, she is a published author of several articles and books on art education.


......................

Τρεις ιδιαιτερότητες συναιρούνται στη ζωγραφική της Ξένιας Αραπάκη

Η ζωγράφος Ξένια Αραπάκη είναι «τρισυπόστατη». Οι σπουδαστές της την γνωρίζουν κυρίως ως πανεπιστημιακό δάσκαλο που άνοιξε τους ορίζοντές τους στην διδακτική των εικαστικών τεχνών και ιδιαίτερα της ζωγραφικής. Τους έμαθε να εμπιστεύονται τις αισθήσεις τους, τη συγκίνησή τους και να μην βασίζονται αποκλειστικά και μόνο σ’ ένα βαρύ θεωρητικό οπλοστάσιο που τους στερεί την προσωπική εμπειρία και τη συγκίνηση. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επεκτάθηκαν, εκτός από τη μελέτη και τη διδασκαλία του παιδικού σχεδίου με ανάλογες προσεγγίσεις στην εικονογράφηση κειμένων, στη σχέση των εικαστικών τεχνών με τον κόσμο της τεχνολογίας και των φυσικών επιστημών.

Η παρακαταθήκη αυτή είναι αποτέλεσμα ερεθισμάτων που έλαβε από σπουδαίους δασκάλους στη Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας ·τον Γιώργο Μαυροϊδή, τον Παναγιώτη Τέτση και τον Δημήτρη Μυταρά. Ζωγράφοι του βλέμματος, του σχεδίου, του χρώματος και της σύνθεσης. Αρετές που ενστερνίστηκε και στη δική της διδασκαλία καλώντας τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς, κυρίως της προσχολικής και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, να μυηθούν και να μυήσουν τα παιδιά στον κόσμο των εικαστικών τεχνών με δυνάμεις και δυνατότητες που δεν περιορίζονται ασφυκτικά από την εξειδικευμένη γνώση και πρακτική.

Οι αρχές αυτές φαίνεται να μην εγκαταλείπουν τις δύο άλλες της «υποστάσεις», την κεραμική και τη ζωγραφική. Όπως και τη δεύτερη έτσι και την πρώτη την σπούδασε με ιδιαίτερες διακρίσεις στην ίδια Σχολή. Η «προϊστορία» της κεραμικής είναι εμφανής στα έργα ζωγραφικής· η χειρονομιακή πινελιά, η παχιά πάστα και πολλές φορές ετερογενή υλικά προσδίδουν στην επιφάνεια του καμβά μια υλική, ανάγλυφη αίσθηση που καθίσταται ακόμη εντονότερη με τις φωτοσκιάσεις.
Πέρα απ’ αυτή την εμφανή σε αρκετά έργα της καταγωγή, η ζωγραφική της διατηρεί τη δική της εγγενή ταυτότητα. Ικανότητα στο σχέδιο (ικανότητα που σήμερα δεν αποτελεί προτεραιότητα ούτε εκ των ων ουκ άνευ των ζωγράφων), η οποία είναι εμφανής και όταν λείπει από τον πίνακα το συγκεκριμένο, αναγνωρίσιμο θέμα. Η παλέτα της, τις περισσότερες φορές, εκμεταλλεύεται μία περιορισμένη γκάμα χρωμάτων, συνήθως τα γαιώδη, των οποίων αναδεικνύει την πλούσια δυναμική. Η σύνθεσή της προσλαμβάνεται με μια φυσική απλότητα· αντιλαμβάνεται ωστόσο κανείς ότι έχουν προηγηθεί επανειλημμένες «γραφές» έως ότου η όραση να ακουμπά στην «εικόνα» με τη χαρά που της προσφέρει το αντάμωμά της με την ομορφιά.

Η ζωγραφική της θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «αφηρημένη», αλλά με την έννοια που δίνει ο Σαρτρ στον όρο: «αφαιρώ σημαίνει προσθέτω»· αφαιρεί δηλαδή ό,τι περισσεύει για να φθάσει στην ουσιαστική προσέγγιση των πραγμάτων. Στις επιφάνειες του πίνακά της εξάλλου ανιχνεύονται δομές του δομικού και του φυσικού περιβάλλοντος που πολλές φορές συνυπάρχουν με τον άνθρωπο. Ανιχνεύσεις σύμφυτες με τη σύνθεση και με τη «γραφή» που ακριβώς γι’ αυτό ποικίλει και είναι φορές που σε μέρος της επιφάνειας του πίνακα δημιουργείται μια θολότητα προσεκτικά επιλεγμένης αλληλοδιείσδυσης των χρωμάτων που μοιάζει να έλκει την αφετηρία της από έργα του Γκέρχαρντ Ρίχτερ (GerhardRichter, 1932-)ή του Σάι Τουόμπλι (Cy Twombly 1928-2011)

Η ζωγραφική της Ξένιας Αραπάκη έχει μία συνέπεια, αποτελεί καλύτερα μια εκδοχή ή μια ομοούσια σύνθεση της διδακτικής της εμπειρίας και της κεραμικής της. Με το χρώμα, το σχήμα και τη σύνθεση ανασυνθέτει τις προσωπικές της εντυπώσεις και μας καλεί να τις μοιραστούμε μαζί της αναδημιουργώντας τις δικές μας. Μπορεί η ζωγραφική της να μην μας εκπλήσσει αλλά μας ηρεμεί, μας γαληνεύει· κι αυτό δεν είναι λίγο.

Δρ. Γεωργία Κακούρου Χρόνη

..................

Βιογραφικό Σημείωμα της Γεωργίας Κακούρου Χρόνη


Η Γεωργία Κακούρου Χρόνη, υπήρξε επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης, υπεύθυνη για την Κουμαντάρειο Πινακοθήκη Σπάρτης-Παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης.

Σπούδασε και εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές Μουσειολογίας στο Πανεπιστήμιο του Leicester, Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Cambridge και τεχνικές διδασκαλίας της τέχνης για το Δημοτικό Σχολείο στο Πανεπιστήμιο του MissouriColumbia.

Έχει διδάξει περίπου για μια δεκαετίαστο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και στο Μεταπτυχιακό Τμήμα«Διοίκηση Πολιτιστικών Μονάδων» του Ελληνικού ΑνοικτούΠανεπιστημίου. Συνεργάζεται με πολιτιστικούς φορείς του εξωτερικού ως υπότροπος του Ιδρύματος Fulbright.

Βιβλία και άρθρα της, επικεντρώνονται σε θέματα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και Μουσειολογίας με κύριο ενδιαφέρον το «ξεκλείδωμα» του κειμένου-αντικειμένου προς γνώση και απόλαυση κάθε είδους κοινού.


Έργα της: "Νίκος Καζαντζάκης - Νικηφόρος Βρεττάκος, δύο δημιουργοί συνομιλούν μέσα από το έργο τους" (Εκδόσεις "Φιλιππότης") και "Το αινιγματικό χαμόγελο της Ελένης" (Εκδόσεις "Λωτός"). Επίσης έχει ασχοληθεί με τη φιλολογική επιμέλεια βιβλίων.

Πληθώρα άρθρων της, σε θέματα νεοελληνικής λογοτεχνίας και μουσειολογίας, έχει δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά.








Τετάρτη 27 Μαΐου 2020

ΚΑΛΛΙΡΡΟΗ ΚΑΤΣΑΦΑΝΑ, Ατομική Ζωγραφικής & Γλυπτικής





 Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής και Γλυπτικής της ΚΑΛΛΙΡΡΟΗΣ ΚΑΤΣΑΦΑΝΑ


Διάρκεια έκθεσης : 4 - 24 Ιουνίου 2020
Επιμέλεια έκθεσης: Εύη Παντελέων
.....................
ΕPsilon Art Gallery - Γ. Μπιτζίνης, Παναγίας Γιάτρισσας 12, Λουτράκι
6977878481 (για ραντεβού)

Έργα  έκθεσης
1. Συστολή
Λάδι
30x24 cm

3.
 Μητρότητα
Λάδι σε χαρτόνι
23x33 cm
4.
Κατερίνα
Λάδι
35x50cm
5.
Μεσημεριανή ραστώνη
(Κυριάκος)
Λάδι
30x40cm
6.
Αγόρι στην παραλία
Μολύβι
45x30 cm
7.

Αγαπημένοι (1)
Σκόνες αγιογραφίας
16,5x22,5 cm

8.
Αγαπημένοι (2)
Σκόνες αγιογραφίας
16,5x22,5 cm


9.
Η κουρτίνα (α)
Λάδι
30x40 cm

10.
Η κουρτίνα (β)
Λάδι
30x40 cm

11.
Φαίδρα (3ο μνημόνιο)
Λάδι
30x21 cm
12
Η Μανιάτισσα (κ. Ματίνα)
Λάδι σε χαρτόνι
45x67 cm

13.
Ο Νικόλας
Λάδι
55x45 cm

14.
Περιπλάνηση
Λάδι
50x40 cm

15.
Παράπονο
Λάδι σε χαρτόνι
68x45 cm

16.
Το ζευγάρι και η μούσα
Σκόνες αγιογραφίας
24x30 cm

17.

Επισκέψεις
Σκόνες αγιογραφίας
30x40 cm

18.
Η αγκαλιά
Σκόνες αγιογραφίας
30x40  cm
19.
 Ρομά , οι φίλοι
Νερομπογιά
45x36 cm

20.
Παναγιώτης
Μολύβι
28x41 cm

21.
Ο καλλιτέχνης ξεκουράζεται
Μολύβι
30x39 cm


22.
 Η «ανοιχτή» μου μέρα ,γλυπτική σύνθεση 
Ακουστικός σχεδιασμός : Σωκράτης Βότσκος
Γύψος , γυψόγαζα, χαρτόνι κά.
          
   Ελάφι : 58x73x33cm, Γυναίκα : 92x27x22cm., Άγγελος-Νίκη:70x70x40cm



23.
Σκέψη
Γύψος , λευκό τσιμέντο , σύρμα
37x26x21 cm

24.
Οι δύο φύσεις
Κερί , παραφίνη , κηρομπογιά
20x16x17 cm περίπου το καθένα

25.
Ψηλαφώντας
Γύψος , λευκό τσιμέντο
40x26x34cm
















ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ






Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

ΚΑΛΛΙΡΟΗ ΚΑΤΣΑΦΑΝΑ, ζωγράφος-γλύπτρια
Η Καλλιρρόη Κατσαφάνα γεννήθηκε  ζει και εργάζεται σε δημοτικά σχολεία  όπου διατηρεί το εργαστήρι της στην Σπάρτη.
Έχει σπουδάσει στο Π.Τ.Δ.Ε . στα Ιωάννινα (1990 -1994), όπου μαθήτευσε στο εικαστικό εργαστήρι PRACTICE με τους κ Αντ. Κέλλη και κ.Ελ. Γκοντού. Στη συνέχεια φοίτησε  στην Καλών Τεχνών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ωγραφική με την κ.Τ. Μακρή (1994-1996) και γλυπτική με τον κ.Φ. Χατζηιωαννίδη (1996-2002), από όπου πήρε και το πτυχίο γλυπτικής .
Ατομικές εκθέσεις :
* έκθεση ζωγραφικής «Πρόσωπα», Veil Bistrot, Πικουλιάνικα , Λακωνίας, 2018
* έκθεση ζωγραφικής «Ακουαρέλες νεοκλασικών και άλλων κτιρίων της Σπάρτης», Μουσείο Νεότερης Σπάρτης, Σπάρτη, 2018
Κυριότερες συμμετοχές
:
* Συμμετοχή με γλυπτική σύνθεση στο 1ο Ioannina Art Festival – «PRACTICE ‘RS – 31 Νέοι Καλλιτέχνες απόφοιτοι του εργαστηρίου , μαζί με τους δασκάλους τους εκθέτουν» , Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος, Ιωάννινα, 2010
* με γλυπτά στο πρόγραμμα φιλοξενίας καλλιτεχνών από την κ.Λ.Ρίτσαρντς καθώς και έκθεση , με θέμα:«Τσακώνικη παράδοση» , στο Λεωνίδιο Αρκαδίας , το 2010
* με σχέδια και γλυπτά , « Περί μορφών τε και σωμάτων» , Studio F , Καλαμάτα το 2012
* με ζωγραφική με θέμα : «Ο άλλος μου εαυτός» , Coniectura V, Καρδαμύλη Μεσσηνίας, το 2017
* με γλυπτό , kaplanon galleries, Αθήνα, «Με αφορμή τον Γιαννούλη Χαλεπά» το 2018
* με γλυπτό Βυζαντινό μουσείο Αθήνα , έκθεση μικρογλυπτικής του Ε.Ε.Τ. Ελλάδος , το 2018,
* με ζωγραφική, στην έκθεση εικαστικών, Vino Tapas bar , Καλαμάτα , το 2019
* με γλυπτική σύνθεση « Η ανοιχτή μου μέρα» ακουστ
ικός  σχεδιασμός Σ. Βότσκος , «Οι εικαστικοί στην εκπαίδευση» στην Κουμαντάρειο Πινακοθήκη Σπάρτης , το 2019
Γλυπτό της κοσμεί δημόσιο χώρο σε χωριό του Πάρνωνα (Το δέντρο της ζωής –το δέντρο των εποχών ) Έχει ασχοληθεί επίσης με  σκηνογραφία σε θεατρικές ομάδες  σκηνικά δημόσιων εκδηλώσεων (Σπάρταθλον 2011), αγιογραφία και κεραμική Έχει πάρει μέρος σε διαγωνισμούς έργων δημόσιας γλυπτικής και προγράμματα φιλοξενίας με άλλους καλλιτέχνες.
Διακρίσεις :
-Πανελλήνιο βραβείο σκηνικών ερασιτεχνικών θιάσων με την Ε.Θ.Ο.Λακωνίας , 2016
-Το Μάιο του 2019 επελέγη από  το δήμο της πόλης Nanjing και το δήμο Σπάρτης  , μέσα στα πλαίσια της αδελφοποίησης των δύο πόλεων  να φιλοτεχνήσει  γλυπτικό σχέδιο, προκειμένου να εκπονηθεί  γλυπτό με θέμα τη Σπάρτη , για πάρκο της Nanjing.
Έργα της βρίσκονται σε συλλογές της Ελλάδας και του εξωτερικού.