Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής ΕΥΑΣ ΜΕΛΑ στην EPsilon Art Gallery

H EPsilon Art Gallery σας προσκαλεί στην Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής Εύας Μελά 18 - 30 Ιουλίου 2012 Ώρες λειτουργίας έκθεσης: καθημερινά 11:00- 13:00 / 19:00 – 21:30 (κλειστά Κυριακή) ΕPsilon Art Gallery, Παναγίας Γιάτρισσας 12, Λουτράκι (κάτω από την ΔΕΗ), mail: epsilonartgallery@hotmail.com, www.epsilonartgallery.blogspot.com, +306977878481
EPsilon Art Gallery invites you to the EVA’ S MELA Solo Art Exhibition 18 - 31 July 2012 Free Entrance Gallery Hours: Monday-Saturday 11:00 - 13:00 & 19:00-21:00 ΕPsilon Art Gallery – Evi Panteleon, Panagias Giatrissas 12, Loutraki mail: epsilonartgallery@hotmail.com, www.epsilonartgallery.blogspot.com, +306977878481
ΕΥΑ ΜΕΛΑ Βιογραφικό Σημείωμα Η Εύα Μελά γεννήθηκε στην Αθήνα το 1956. ΣΠΟΥΔΕΣ 1974 - 1980 Πτυχίο Χαρακτικής, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας, με δάσκαλο τον Λευτέρη Κανακάκι στο Προκαταρκτικό και τον Κώστα Γραμματόπουλο στη Χαρακτική 1979 - 1981 Πιστοποιητικό Σπουδών του Φροντιστηρίου Τυπογραφίας και Τέχνης του Βιβλίου, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας, με δάσκαλο τον Γιάννη Παπαδάκη 1981 - 1982 Σχέδιο και Ζωγραφική, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού (Ecole National Superieure des Beaux Arts), με αφορμή μια υποτροφία του Ε.Ο.Μ.Μ.Ε.Χ. για θέματα βιβλιοδεσίας 1985 - 1988 Μεταπτυχιακή Υπότροφος εσωτερικού του Ι.Κ.Υ. στην Χαρακτική Για μεγάλο χρονικό διάστημα διδάχθηκε Χαρακτική κοντά στον χαράκτη Γιώργη Βαρλάμο ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ 1985 Ζωγραφική - Σχέδια, Αίθουσα Τέχνης Αντήνωρ, Αθήνα Ζωγραφική, Αίθουσα Τέχνης Εποχές, Αθήνα 1986 Ζωγραφική - Χαρακτική - Σχέδια, Γκαλερί Χρυσόθεμις, Χαλάνδρι 1991 Ζωγραφική - Χαρακτική, Αίθουσα Τέχνης Μαρία Παπαδοπούλου, Αθήνα 1992 Ζωγραφική, Bar Booze, Αθήνα 1995 Τέχνη Βιβλίου, Ζωγραφιές - Χαρακτική - Εξώφυλλα - Επιμέλεια.Ένωση Πτυχιούχων Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, Αθήνα Ζωγραφική, Αίθουσα Τέχνης Μαρία Παπαδοπούλου, Αθήνα 1996 Ζωγραφική, Αίθουσα Τέχνης Τερρακόττα, Θεσσαλονίκη 1997 Ζωγραφική - Χαρακτική, Χώρος Σύγχρονης Τέχνης Αμυμώνη, Ιωάννινα 1998 Ζωγραφική - Χαρακτική, Αίθουσα Τέχνης Ναυπλίου Ζωγραφική, Γκαλερί Χρυσόθεμις, Χαλάνδρι 1999 Ζωγραφική - Χαρακτική, Αίθουσα Τέχνης Λαβύρινθος, Κατερίνη 2001 Ζωγραφική, Αίθουσα Τέχνης Ζακύνθου Μαρία Πλατανιά 2002 Ζωγραφική, Αίθουσα Τέχνης Γιάννα Γραμματοπούλου, Αθήνα 2002 Ζωγραφική-Χαρακτική, Πολύεδρο, Πάτρα 2003 Ζωγραφική-Χαρακτική, Αίθουσα Τέχνης Λαβύρινθος, Κατερίνη 2004 Ζωγραφική - χαρακτική, Αίθουσα Τέχνης ΄Εκφραση, Γλυφάδα 2005 Εικονογράφηση: Αηδόνι και κουκουβάγια, της Μ. Λυρατζή, γκαλερί Aστρα, Αθήνα ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ 1992 Ζωγραφική - Χαρακτική, Europa-Akademie Weissenfels - Galerie Oben, (Γερμανία) 2005 Χαρακτική, Zichiho Palace, Μπρατισλάβα Σλοβακίας Ακόμη έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, στις περιοδεύουσες εκθέσεις του ΕΕΤΕ, με την Εταιρία Α.Τάσσος, σε εκθέσεις για την Ειρήνη, εκθέσεις του Φεστιβάλ ΚΝΕ-ΟΔΗΓΗΤΗ, στις εκθέσεις Ελλήνων Εικονογράφων βιβλίων για παιδιά με την Καλλιτεχνική Εταιρία Αίσωπος, και σε πολλές άλλες ομαδικές. ΒΡΑΒΕΙΑ - ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ 1984 Ένα από τα δύο πρώτα βραβεία του Πανελλήνιου Καλλιτεχνικού Διαγωνισμού που προκήρυξαν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία για το σχεδιασμό γραμματοσήμου με θέμα "150 χρόνια της Αθήνας ως πρωτεύουσας του Κράτους" 1989 Τρίτο βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Σχεδιασμού Καλλιτεχνικού Βιβλίου με θέμα "Ύμνος εις την Ελευθερίαν" του Δ.Σολωμού, που προκήρυξε η Στέγη Καλών Τεχνών και Γραμμάτων του Υπουργείου Πολιτισμού 2000 Κρατικό Βραβείο Εικονογράφησης Παιδικού Βιβλίου για το βιβλίο της Γεωργίας Ανεζίνη-Λεράκη "Η Περιπέτεια μιας Καρδερίνας", εκδ. Σύγχρονη Εποχή. Απονεμήθηκε από το Yπουργείο Πολιτισμού Βραβείο Εικονογράφησης 2000 για το βιβλίο της Γεωργίας Ανεζίνη-Λεράκη "Η Περιπέτεια μιας Καρδερίνας", εκδ. Σύγχρονη Εποχή. Απονεμήθηκε από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Ζωγράφος - Χαράκτρια. Ασχολείται με εικονογραφήσεις βιβλίων και καλλιτεχνική επιμέλεια εντύπων, με ζωγραφική σε κτίρια και επαγγελματικούς χώρους Στη έκθεση παρουσιάζεται το μέρος της τελευταίας της δουλειάς, που έχει αναφορά αποκλειστικά στη φύση, στο τοπίο. Πρόκειται για μια περιήγηση σε μέρη αγαπημένα, που μέσα από το ιδιαίτερο χρώμα τους δίνουν το ερέθισμα για να πάει κανείς ένα βήμα παραπέρα από την απλή αποτύπωση. Να κάνει μια υπέρβαση μέσα από την προσωπική του ματιά και μέσα από το προσωπικό του βίωμα. Τοπία χωρίς ανθρώπους. H ανθρώπινη παρουσία υπάρχει μόνο από τη μεριά του βλέμματος του θεατή, χωρίς να διαταράσσεται η φυσική όψη του τόπου. ΕΥΑ ΜΕΛΑ: “Δουλεύω τα τελευταία χρόνια παράλληλα σε δύο δρόμους: Από τη μια στο εργαστήριο, με θέμα τον άνθρωπο, μελετώντας τους ανθρώπους της δουλειάς, επικεντρώνοντας στους εργαζόμενους στη Ναυπηγοεπισκευαστικη Ζώνη Περάματος (χώρο με οξυμένα εργασιακά προβλήματα, αγώνες και ταξικές συγκρούσεις) και στους μετανάστες ... Από την άλλη, παράλληλα, μου αρέσει να δημιουργώ παρατηρώντας τη φύση, άμεσα, μελετώντας το τοπίο. Αυτό είναι το αναγκαίο σχολείο για κάθε μου βήμα στο εργαστήριο.. Η φύση με τον πλούτο της με διδάσκει χρώμα, σύνθεση και αρμονία. Και αυτά πιστεύω τα έχει ανάγκη κάθε ζωγράφος σε κάθε του βήμα. Εγώ έχω ανάγκη διαρκώς να επανέρχομαι στη φύση. Στη EPsilon Art Gallery παρουσιάζεται ένα μέρος της δουλειάς μου των τελευταίων χρόνων, που έχει αναφορά αποκλειστικά στη φύση, στο τοπίο. Μια περιήγηση σε μέρη αγαπημένα, που μέσα από το ιδιαίτερο χρώμα τους δίνουν το ερέθισμα για να πάει κανείς ένα βήμα παραπέρα από την απλή αποτύπωση. Να κάνει μια υπέρβαση μέσα από την προσωπική του ματιά και μέσα από το προσωπικό του βίωμα. Τοπία χωρίς ανθρώπους, που η ανθρώπινη παρουσία υπάρχει μόνο από τη μεριά του βλέμματος του θεατή, χωρίς να διαταράσσεται η φυσική όψη του τόπου.. Νεροχρώματα, αυγοτέμπερες και ακουαρέλλες, που δίνουν τη δυνατότητα της καταγραφής της πρώτης εντύπωσης του κάθε τοπίου, σχεδόν αυτόματα, μιας και δουλεύονται πολύ πιο γρήγορα και πιο αποφασιστικά από άλλα υλικά. Τοπία πάντα της Σύμης από το Νημποριό, κοιταγμένα ξανά και ξανά τα τελευταία χρόνια, κάθε φορά μέσα από άλλη ματιά, τοπία της νότιας Μάνης, καθώς και κομμάτια της φύσης ανώνυμα που υπάρχουν κάπου γύρω μας, χωρίς συγκεκριμένες αναφορές. Αυτή τη δουλειά μπορεί να τη δει κανείς σαν το πρώτο μέρος μιας παρουσίασης, σαν το ένα κομμάτι από τα δύο που είναι για μένα η ζωγραφική: Το κομμάτι που αντλώ από τη φύση, που «γεμίζω» και οπλίζομαι για να συνεχίσω στο εργαστήριο την άλλη μου δουλειά που αναφέρεται στα «ανθρώπινα τοπία»...” Ε.Μ.